Декада, присвячена 150-річчю від дня народження Лесі Українки

Тиждень української мови та літератури 2020

https://www.youtube.com/watch?v=UdMmtsv5CQo

Тиждень початкової школи 2020

https://www.youtube.com/watch?v=9uOWQtgd1Zc&t=2s

Тиждень правового виховання 2020

https://www.youtube.com/watch?v=ojUX6uUFeB0

Тиждень іноземної мови 2020

https://www.youtube.com/watch?v=ZUCY9-Pxlpo

Методичні бюлетні 2020-2021

.

Підсумки проведення

тижня педагогічної майстерності

"Розвиток громадянської та соціальної компетентностей"

жовтень 2020 р.

На виконання Річного плану роботи закладу, плану внутрішньошкільної методичної роботи на 2020/2021 навчальний рік, з метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, поширення досвіду роботи досвідчених вчителів, ознайомлення з результатами роботи вчителів, які атестуються, з 19.10.20 по 23.10.2020 в школі було проведено Тиждень педагогічної майстерності "Розвиток громадянської та соціальної компетентностей» (далі - Тиждень).

Учителі-предметники провели уроки з тих шкільних дисциплін, які вони викладають; учителі початкової школи – з окремих предметів, що вивчаються в молодших класах.

Під час проведення відкритих уроків усі вчителі продемонстрували глибокі знання матеріалу з навчальних дисциплін, що вони викладають, розуміння змісту і вимог навчальних програм та місця даного уроку у системі вивчення науки, знання методики викладання тієї чи іншої галузі знань, володіння методами організації діяльності, що забезпечують засвоєння матеріалу учнями.

Крім того, вчителі сприяли формуванню необхідних навиків, ставлень та цінностей відповідальних громадян нашої держави, що сприяє створенню простору для самостійної пізнавальної діяльності учнів, застосовували методи, які активно залучають учнів, допомагають їм сформувати, сформулювати та обґрунтувати власну думку.

Для формування ключових компетентностей під час навчально-виховного процесу творча група вчителів виділила низку наскрізних змістових ліній, зокрема «громадянську відповідальність», яка сприяє формуванню відповідального громадянина, що поважає права людини, вміє критично мислити, розуміє особисту відпові-дальність за долю держави , народу, а також розуміє важливість громадянської участі у процесі вирішення різноманітних проблем місцевої громади.

На уроках і самопідготовках учителі використовували як традиційні методи й форми роботи (фронтальне опитування, бесіда, розповідь, робота з підручниками, таблицями, практичні завдання – залежно від специфіки матеріалу, який засвоюється), так і інноваційні («мозковий штурм», проблемна ситуація, робота в парах і у групах, взаємоперевірка, дискусія, ситуаційно-рольові ігри, диференційовані завдання). Як правило, усі ці форми і методи роботи під час проведення навчальних занять чергувалися, вміло поєднувалися, що забезпечило успішне виконання завдань: розвиваючих, дидактичних і виховних.

З метою кращого засвоєння учбового матеріалу, активізації навчальної діяльності школярів, виховання у них інтересу до процесу пізнання, формування у дітей бажання вчитися, відповідального ставлення до навчальної праці педагоги добирали змістовний науковий, в т.ч. додатковий, матеріал з різних джерел, значну кількість наочних, звукових, відео- та кіно матеріалів; виготовляли до уроків достатню кількість роздаткового матеріалу, планували роботу з довідковою літературою та словниками.

Вчитель Захисту України Шиверов О.І. в 10А класі провів урок з теми «Військовослужбовці та відносини між ними. Військова дисципліна.» На уроці вчитель використовував інформаційно-рецептивні методи подання матеріалу (опис, бесіда, повідомлення учнів, ілюстрація, демонстрація наочних посібників). Вступна частина уроку складалася з шикування учнів, рапорту командира взводу, виконання Гімну України. Вивчення нової теми відбувалося у вигляді активного обговорення взаємовідносин військових начальників та підлеглих, старших та молодших, їх прав та обов’язків. Учні аргументували свою думку, спираючись на матеріали нової теми, з повагою вислуховували думки своїх однокласників.

Вчитель інформатики Осипенко І.В. на уроці у 7А класі ознайомила учнів із поняттям «Інтернет речей». Особлива увага приділялась економному використанню природних ресурсів країни за допомогою ІР-технологій. Активне обговорення учнів визвала тема інформаційної безпеки, несанкціонованого втручання в життя людини. Учні під керівництвом вчителя шукали компроміс між підвищенням рівня комфорту людини і інформаційної безпеки. Учні на практиці ознайомились зі Smart-технологіями, навчились використовувати Googlе-документи. На уроці використовувались такі методи, як розв’язання угорського кросворду з метою актуалізації опорних знань, групова робота з картками під час закріплення знань. Нова тема пояснювалась вчителем з використанням заздалегідь виконаної презентації та інтерактивної дошки.

Вчитель початкових класів Грановська Ю.Р. на уроці математики у 2В класі організувала учням подорож Україною та країнами Европи. Учні отримали маршрутні листи, які заповнювали під час виконання завдань на уроці. Діти відчули себе і скелелазами, і керівниками польотів на аеродромі, і мандрівниками, що перебираються через річку, і лісовими жителями. Учні виконували завдання і на особистих картках, і в групах, була проведена і усна фронтальна робота. Велика увага приділялась формуванню вміння порівнювати математичні вирази, розвитку логічного варіативного мислення. Рефреном весь урок звучала природна краса наша країни, вклад українських дослідників у вивчення планети.

Дуже цікавим був урок з читання у 2Б класі, який продемонструвала Шишацька І.В. Урок був присвячений Літературним казкам, і розглядалась казка І.Я.Франка «Лисичка і Журавель». В якості обладнання використовувались демонстраційні картки, портрет І.Я.Франка, зображення лисички і журавля, ілюстрації до казки «Лисичка і Журавель», виконані відомими художниками України, маски лисичка і журавля, картки із завданнями для роботи в групах. Учні на основі спостережень за поведінкою та вчинками персонажів робили висновки про домінуючі риси їх характерів. Діти висловлювали узагальнені судження, вчилися знаходити в тексті найважливіші слова, речення, що характеризують певні якості дійових осіб., читали в особах, висловлювали власні міркування щодо можливого розвитку подій. Серед нестандартних методів навчання були використані такі як інтерактивна вправа «Асоціативний кущ», гра «закінчи речення», гра «Склади прислів’я», творча робота на розвиток мовлення, інтерактивна вправа «Мікрофон»

Протягом тижня поповнювалась «Педагогічна скарбничка», де вчителі представили вправи для розвитку громадянсько-соціальної компетентності на своїх уроках (вчитель української мови Тищенко Т.Й., вчитель англійської мови Мешкова Ю.М., вчитель зарубіжної літератури Антоненко О.Ф.)

Творча група у складі вчителя російської мови Торяник В.М., вчителя початкових класів Діденко Ю.М., Осипенко І.В. випустили методичний бюлетень №1 на тему «Формування ключових компетентностей учнів»

Завершилась декада педагогічної майстерності проведенням неформального засідання педагогічного колективу у формі онлайн-«Круглого столу», на якому педагогічні працівники обмінялись думками щодо використання методик та технологій, проведення нестандартних уроків, самопідготовок, виховних заходів з метою розвитку громадянсько-соціальної компетентності учнів.

Матеріали тижня педагогічної майстерності

"Розвиток громадянської та соціальної компетентностей"



Підсумки проведення

Фестиваля методичних ідей

"Інноваційні педагогічні технології щодо упровадження

культурної компетентності"

.

ЛИСТОПАД 2020-2021 Н.Р.

На виконання Річного плану роботи закладу, плану внутрішньошкільної методичної роботи на 2020/2021 навчальний рік, з метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, поширення досвіду роботи досвідчених вчителів, ознайомлення з результатами роботи вчителів, які атестуються, з 02.11.20 по 06.11.20 в школі було проведено Фестиваль методичних ідей "Інноваційні педагогічні технології щодо упровадження культурної компетентності" (далі - Фестиваль).

Проведенню Фестиваля передувала серйозна підготовка щодо організації та активної участі вчителів у запланованих заходах. Членами атестаційної комісії, керівниками МО, заступниками директора з ними проводилися: інструктивно-методична нарада, індивідуальні консультації, співбесіди; надавалися методичні рекомендації; переглядалася науково-методична література, документація.

Розвиток особистості – провідна мета сучасної освіти. Якщо учень прагне до самовдосконалення, демонструє розвинений мистецький смак та чіткі ціннісні орієнтири, то він володіє культурною компетентністю. На практиці вона показує, чи сприймає дитина красу та різноманітність світу в усіх його проявах, чи вміє адаптуватися у суспільстві, де багато різних точок зору, національних традицій та мистецьких досягнень.

Вчитель української мови Перешивайло Ю.В. разом з учителем інформатики Осипенко І.В. провели бінарний урок у 11А класі на тему «Офіційно-діловий стиль. Ділові папери. Резюме. Оптичне розпізнавання тексту. OCR-технології». На уроці були продемонстровані міжпредметні зв’язки українська мова – інформатика – музика. Реалізація завдань уроку відбувалась з використанням таблиць, схем, учнівських повідомлень, демонстрації презентації з використанням інтерактивної дошки. Широко використовувались диференційовані завдання за допомогою ПК, диференційованих завдань, ілюстративного матеріала. На різних етапах уроку використовувався музичний супровід. Рефлексія була організована у вигляді інтерактивної гри «Мікрофон». На уроці учні навчилися складати документи різних видів у паперовому та електронному вигляді. Вчителі виховували в учнів культуру усного й письмового ділового мовлення. Були реалізовані такі компетентності:

- Комунікативна (уміння усного й письмового спілкування),

- Інформаційно-комунікативна (опанування основ електоронної грамотності, здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікативної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях),

- Навчання впродовж життя (опанування уміннями та навичками, необхідними для подальшого навчання; навчання працювати самостійно і в групі)

Вчитель хімії Мороз Н.М. провела урок хімії в 11А класі на тему «Неорганічні речовини та їх властивості». Під час уроку Наталія Михайлівна використовувала такі методи, як попереджуюче формування мети, створення проблемної ситуації задля організації пізнавальної діяльності учнів. Культурна компетентність була реалізована через встановлення міжпредметних зв’язків хімії з образотворчим мистецтвом, архітектурою, легкою промисловістю.

Вчитель англійської мови Мешкова Ю.М. продемонструвала нестандартний урок у 3Б класі на тему «Світ професій». В якості обладнання були використані презентація, картки для актуалізації опорних знань, за допомогою яких можна повторити та закріпити раніше вивчені лексичні одиниці, ввести та активізувати новий лексичний матеріал, ознайомити учнів з новим граматичним матеріалом; картки для роботи в парах. Під час уроку Юлія Миколаївна удосконалювала техніку читання учнів, формувала навички аудіювання та мовлення; розвивала культуру спілкування учнів, творчі здібності; виховувала сумлінне ставлення до праці, повагу до представників різних професій. Для досягнення мети уроку Мешкова Ю.М. використовувала вправу «Хмара слів», рольову гру «Зустріч з журналістами», вправу «з’єднай професію з дією».

Вчитель математики Аракелян А.М. запросила колег на урок-подорож у 5Б клас. Учні подорожували до українського Хогвардсу: розв’язували математичні задачі із персонажами творів про Гаррі Поттера, визначали рік заснування «Українського Хогвардсу», дізнавались назву міста, в якому знаходиться будівля, схожа на школу Хогвардс (м.Чернівці), дивились відеофільм про Чернівці, знайомились із розташуванням міста на мапі України, розраховували відстань від Дніпра до Чернівців. Урок пройшов у досить швидкому темпі, учні захопливо розв’язували математичні рівняння, запропоновані їм у такому цікавому та пізнавальному вигляді. Наприкінці уроку учні горіли бажанням подорожі до м.Чернівці!

Вчитель початкових класів Карпенко І.М. провела урок математики у 3Б класі з теми «Застосування таблиці множення та ділення на 8». Під час уроку учні розв’язували творчі завдання, що містили інформацію про відомих українських діячів мистецтва: письменників, поетів, співаків, художників, а також інформацію про їх досягнення. Актуалізація опорних знань відбувалась роботою в парах з використанням кубика Блума. Під час уроку вчитель демонструвала малюнки відомих українських ілюстраторів, використовувала лепбук «Периметр».

Вчитель початкових класів Пригіна Л.Т. продемонструвала урок навчання грамоти у 1А класі. Урок був проведений у формі уявної подорожі з казковими героями. Під час проведення уроку були використані смайлики-м’ячі, зображення казкових персонажів, цеглинки LEGO, чек-листи, таблички для описання стіни слів, книжки про подорож Незнайка. Серед методів навчання була проведена вправа «Їдемо з гірки», слуховий диктант, читання для друга (робота в парі). За допомогою цеглинок LEGO учні сигналізували, яку букву писати – велику чи малу. В якості рефлексії учням була запропонована вправа «Кольорова рефлексія». Урок пройшов в атмосфері доброзичливості до взаємодопомоги.

Уроки були цікавими й методично грамотно побудованими, їх структура відповідала типу. Вчителі продемонстрували майстерність щодо впровадження елементів новітніх педагогічних технологій, використання інтерактивних методів навчання, вміння оригінально поєднувати теорію з практикою, що значно впливає на підвищення рівня знань учнів.

В рамках Фестивалю вчитель хімії Мороз Н.М. та вчитель інформатики Кюрджієва Є.Р. випустили методичний бюлетень №2 «Компетентнісно-орієнтований урок – шлях до набуття школярами життєвих компетентностей, формування в них творчої особистості».

Досвід роботи переконує, що більшість учнів мають бажання проникати в творчий процес пошуку знань, якщо зусилля спрямовані на їх самореалізацію, оскільки саме в ній виявляються власні, а відтак завжди оригінальні особливості. Така особистість зуміє правильно обрати свій шлях у житті, з огляду на власні можливості, ставитиме перед собою завдання самовдосконалення та саморозвитку, що буде запорукою успіху в різних сферах діяльності.



Підсумки проведення

Методичного тижня

"Інноваційність як одна із ключових

компетентностей учня"

грудень 2020р.

На виконання Річного плану роботи закладу, плану внутрішньошкільної методичної роботи на 2020/2021 навчальний рік, з метою підвищення професійної майстерності педагогічних працівників, поширення досвіду роботи досвідчених вчителів, ознайомлення з результатами роботи вчителів, які атестуються, з 14.12.2020 по 18.12.2020 в школі було проведено Методичний тиждень "Інноваційність як одна із ключових компетентностей учня" (далі Тиждень)

Інноваційне навчання– це зорієнтована на динамічні зміни в навколишньому світі навчальна та освітня діяльність, яка ґрунтується на розвитку різноманітних форм мислення, творчих здібностей, високих соціально-адаптаційних можливостей особистості. Специфічними особливостями інноваційного навчання є його відкритість майбутньому, здатність до передбачення та прогнозування на основі постійної переоцінки цінностей, налаштованість на активні та конструктивні дії в швидко змінних ситуаціях.

На високому науковому й методичному рівнях були проведені відкриті уроки Антоненко О.Ф., Жигас О.Г., Бахнова Є.Б. Уроки цих педагогів завжди цікаві, їх етапи добре продумані, насичені різними видами роботи, з вдало підібраною наочністю та дидактичним матеріалом. Активно використовувалися ігрові моменти, створювалися «ситуації успіху», що розвивало пізнавальний інтерес і активність учнів, знімало втому, дозволяло втримати увагу. Творче ставлення до роботи таких педагогів забезпечує високу якість навчання школярів. Вдало поєднані диференційований та індивідуальний підходи розкривали потенціал кожного учня, здатність працювати в команді, оцінювати власні можливості, порівнювати їх з досягненнями товаришів, відчувати рівень складності розв’язуваних завдань, контролювати результат.

Вчитель зарубіжної літератури Антоненко О.Ф. провела урок в 11А класі на тему «Публічний виступ. Загальні принципи, типи, жанри». Урок проходив у формі діалогу. Під час уроку вчителем проводилась робота над поняттям толерантності, відбувався комунікативний тренінг, інсценування ситуаційних діалогів, обговорення діалогів в парах, складання виступів на тему «Чому я раджу читати лірику С.Єсеніна своїм одноліткам». В якості домашнього завдання учням було запропоновано підготувати усний виступ для першачків про правила дорожнього руху. Характерними ознаками уроку було навчання не словом, а справою, проведення його не для учнів, а разом з ними, підготовка не мовознавців-теоретиків, а гуманних освічених людей.

Також в 11А класі був проведений урок біології вчителем Жигас О.Г. Тема уроку – «Імунітет. Типи імунітету.» Під час уроку були реалізовані компетентності у галузі природничих наук та екологічна компетентність. Вчитель використовувала додаткові матеріали та таблиці як засоби навчання для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів. Заняття містило прикладне спрямування, вчитель мотивувала учнів до навчально-пізнавальної діяльності, набуття життєвого досвіду та вміння його застосовувати в різних ситуаціях, формулювання завдання, самостійно приймати рішення.

Вчитель хімії Бахнова Є.Б. запросила колег на відкритий урок у 7Б клас. Тема уроку «Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують.» За допомогою дослідів була розглянута різниця між фізичними та хімічними явищами. Протягом уроку учням створювались проблемні ситуації, що підвищувало активність учнів, бажання дискутувати, відстоювати власну думку. Вчитель уміло направляла учнів, в результаті дискусія проходила аргументовано, з використанням наукових термінів. Учні з повагою ставились до своїх опонентів, вислуховуючи думки один одного, навіть якщо були із цією думкою не згодні. Кожен дослід супроводжувався не лише поясненням вчителя, але й прикладами із побутового життя. Євгенія Борисівна використовувала на уроці як групові методи роботи, так і особисті, надаючи диференційовані за складністю завдання.

Вчитель зарубіжної літератури Перькова Л.Є. провела відкритий урок у 9А класі на тему «Єссе как жанр публицистической прозы». Під час уроку використовувались тлумачний словник, етимологічний словник, вислови видатних людей про щастя, ессе відомих письменників з описом природи, фотоколаж «Я мрію про…», відеопрезентація учнів «Моє майбутнє», пам'ятка «Правила написання креативного есе». Лариса Євгенівна навчала учнів будувати есе, самостійно добирати і систематизувати матеріал відповідно до теми та основної думки висловлення, будувати логічно правильне і композиційно завершене висловлення; формувати вміння й навички вільного використання засобів мови в будь-яких життєвих ситуаціях; розвивати критичне мислення; збагачувати словниковий запас школярів; розвивати творчі здібності; сприяти осмисленню цінностей життя людини, його наповненості й сенсу. Використовувались такі інтерактивні технології навчання: методи «Ажурна плитка», «Акваріум», «Дерево рішень».

Вчитель початкових класів Паласюк О.Ю. запропонувала для розгляду відкритий урок образотворчого мистецтва у 1Б класі. Тема уроку – «Колективна робота. Виготовлення ялинки та ялинкових, новорічних прикрас.» На уроці учитель ознайомила учнів з історією виникнення традиції прикрашання ялинки та виготовлення ялинкових прикрас; формувала позитивне ставлення до свят та сімейних традицій, вміння працювати в колективі, сприяла накопиченню екологічних знань, виховувала любов до природи, культури свого народу і сім'ї. Олена Юріївна сприяла розвиткув учнів екологічної культури та економічної свідомості, розвивала уяву, мислення, окомір, точність, пропорційність, індивідуальність; вміння порівнювати техніки декорування виробів та аналізувати їх. Для досягнення мети уроку вчитель використовувала ескізи, макети, зразки новорічних іграшок, виготовлених з паперу, ноутбук, комп'ютерну презентацію, відеоролики, плакати, відео з технології виготовлення ялинок і новорічних прикрас у різних техніках виконання. Велика увага вчителя приділялась техніці безпеки при роботі з ножицями, клеєм, мілкими предметами. Разом з учнями були проговорені правила користування цими предметами, а також пензликом і фарбами.

Вчитель початкових класів Соловйова Т.О. продемонструвала свою майстерність на уроці в 3А класі за темою «Тварини. Різноманітність тварин». Заради емоційного налаштування на урок вчитель використала вірш про тварин, який тут же на уроці був розучений разом з учнями. Етап перевірки д/з відбувався із заслуховуванням доповідей учнів з наступним аналізом. Вправа «Синоптик» була використана учителем для підсумку фенологічних спостережень. Також були використані на уроці вправи «Інтерв'ю» та «Мікрофон». Під час розгляду нової теми учні в парах розгадували кросворд, після чого Соловйова Т.О. створила проблемну ситуацію, використовуючи малюнки із зображеннями тварин. Під час вправи «Гронування» був розглянутий поділ тварин на групи. Під час уроку також використовувалась наглядність у вигляді презентації. Були використані такі методи, як «асоціативний кущ», гра «Хто зайвий?». На уроці було продемонстровано реалізацію екологічної та громадської компетентностей шляхом ознайомлення учнів із Червоною Книгою та тваринами України, що в неї занесені. Також було реалізовано міжпредметні зв'язки із зоологією, історією та міфологією.

Вчитель початкових класів Діденко Ю.С. запросила колег та адміністрацію школи на відкритий урок «Тварини узимку. Особливості життя тварин узимку.» у 2В клас. На уроці були продемонстровані такі методи навчання, як вправа «Синоптик», інтерактивна гра асоціативний кущ «Зимовий кущ», загадки, складання пазлів, інтерактивна вправа «Знаємо-дізналися». Учні також виступили у ролях тварин-дослідників у театральній постановці, вивчали сліди звірів на снігу. Було використано гру «Відгадай звіра по сліду та голосу». Учні працювали як в групах, так і самостійно. Вчитель нагадала учням про правила роботи в групах, культуру поведінки під час дебатів. Після фізкультхвилинки учні продовжили роботу переглядом відео та презентації за темою урока, що продовжилось обговоренням побаченого. Екологічна та громадянська компетентність була реалізована під час бесіди на тему «Як ми можемо допомогти звірам взимку». Учні на уроці працювали не лише інтерактивно, але і з зошитами з друкованою основою. Закріплення вивченого матеріала виконувалось за допомогою вправи «Хто як готується до зими?», під час якої учні сигналізували про правильну відповідь червоними кубиками Лего, а про неправильну – синіми.

В рамках Фестивалю заступник директора з НВР Чабан М.А. та асистент вчителя Захарова Н.С. випустили методичний бюлетень №3 «Сучасні інноваційні технології в освітньому процесі Нової української школи».

Вчитель початкових класів Карпенко І.В. та заступник директора з ВР Дашко І.В. поповнили педагогічну скарбничку своїми методичними ідеями щодо розвитку інноваційності як ключової компетентності учнів.

Всі вчителі вчасно оформили матеріали проведених відкритих уроків, та здали їх у шкільний методичний кабінет.

Кiлькiсть переглядiв: 1593